Overslaan en naar de inhoud gaan
Keuzehulp personenalarmering ViVa!

Keuzehulp personenalarmering

Voordat u personenalarmering afsluit is het belangrijk om na te denken over een aantal keuzes. Wenst u alarmopvolging door een professionele hulpverlener of door een bekende van u? Wilt u een vaste of mobiele alarmering en hoe bent u verzekerd? 

Op deze pagina leest u meer informatie over de verschillende mogelijkheden in personenalarmering. Op basis hiervan kunt u kiezen voor het pakket dat het beste bij uw wensen past.

Direct een aanvraag indienen

Verzekering

Het kan zijn dat uw zorgverzekeraar een vergoeding aanbiedt voor personenalarmering. Het is handig als u dit op voorhand zelf controleert bij uw verzekeraar. 

Vergoed uw verzekering (een deel van) de kosten? 
In sommige gevallen is er een vergoeding mogelijk voor personenalarmering vanuit uw basis- of aanvullende zorgverzekering. Uw zorgverzekeraar geeft aan wat de opties zijn. 

Het kan zijn dat het voordeliger is om alarmering volledig via ViVa! en haar partner ZorgServicePunt+ af te nemen.

Ontvangt u géén vergoeding uit uw zorgverzekering?
U vraagt de personenalarmering aan via onze partner ZorgServicePunt+. Het is fijn dat alles via één punt geregeld is. Om te bepalen welk pakket het beste aansluit op uw wensen, moet u een aantal keuzes maken.

Alarmopvolging

Professionele alarmopvolging 
Bij een druk op de alarmknop wordt direct de meldkamer gewaarschuwd. Binnen 30 minuten wordt u persoonlijk geholpen door een professionele hulpverlener. Wilt u hier gebruik van maken, dan is het afnemen van een sleutelkluis (Masterlock 5426) verplicht. Dit is een veilige en compacte kluis waaruit de medewerker de sleutel kan pakken om toegang tot uw woning te verkrijgen in het geval dat dit noodzakelijk is.

Sociale alarmopvolging door uw eigen netwerk
Wanneer u een alarmering maakt, wordt er door de meldkamer verbinding gemaakt met -bij voorkeur- twee contactpersonen. Deze manier van alarmopvolging kan zowel met een vast- als een mobielalarmapparaat. 

Alarmapparaat

Vast alarmapparaat
Het basisstation komt op een centrale plek in uw woning te staan. Deze heeft een dekking van 30 vierkante meter, waarbij u een bereik heeft binnen uw woning en tuin. Ook ontvangt u alarmknop in de vorm van een hals- of polszender. Na een druk op de alarmknop ontstaat er een spraak/luister verbinding met de meldkamer. 

Mobiel alarmapparaat
Het basisstation is gelijk en wordt eveneens in uw woning geplaatst. Het verschil zit in het bereik van de alarmknop. De hals- of polszender is uitgerust met een GPS systeem. U kunt ook buitenshuis een alarmering doen. Dit is enkel mogelijk in combinatie met sociale alarmopvolging.

Pakketkeuze

Welke personenalarmering past bij u? Op basis van de informatie hierboven en de vergoeding van uw zorgverzekeraar kunt u beslissen welk type personenalarmering aan uw wensen voldoet. Er zijn drie pakketten beschikbaar.

Pakket A 

Bestaat uit:

  • Professionele alarmopvolging door ViVa! Zorggroep
  • Masterlock sleutelkluis*
  • Vast alarmapparaat met hals of pols zender

U krijgt 24 uur per dag en 7 dagen per week professionele opvolging door een medewerker van ViVa! Zorggroep, een sleutelkluis en een alarmapparaat met aanmelding op de meldkamer Altide.

Pakket B

Bestaat uit:

  • Professionele alarmopvolging door ViVa! Zorggroep
  • Masterlock sleutelkluis*

U heeft zelf een alarmapparaat of ontvangt deze via uw zorgverzekering. Dit kan een alarmapparaat zijn van EuroCross, CSI Service, ATA of RSVO zijn. U ontvangt bij aanmelding 24/7 professionele alarmopvolging door ViVa! Zorggroep en een Masterlock sleutelkluis.

*Woont u in wooncomplex? Dan zijn er twee sleutelkluizen nodig: één bij de centrale ingang van het gebouw en één bij uw voordeur. U dient zelf toestemming te vragen bij uw woningbouw of VVE voor de plaatsing van de Masterlock sleutelkluis. De kosten voor het plaatsen van een kluis bij de centrale ingang worden door ViVa! Ledenservice vergoed. U betaald enkel voor de sleutelkluis bij uw woning.
 

Pakket C

Bestaat uit:

  • Sociale alarmopvolging
  • Vast of mobiel alarmapparaat**

Bij afname van pakket C krijgt u een alarmapparaat met aanmelding op meldkamer Altide. Een melding wordt opgevolgd door iemand uit uw eigen sociale netwerk.

** Het mobiele alarmapparaat is niet aan uw woning gebonden. Dit is alleen mogelijk bij sociale alarmopvolging. 

Aanvragen

U kunt heel gemakkelijk online, via de aanmeldbutton hieronder direct personenalarmering of een sleutelkluis aanvragen bij ZorgServicePunt+. Zij nemen de aanvraag direct in behandeling en nemen contact met u op voor het maken van een installatie afspraak.
 

Personenalarmering aanvragen

Meer informatie

Hoe werkt het aanvragen van personenalarmering via ViVa! Ledenservice?

ViVa! Ledenservice werkt samen met ZorgServicePunt+ voor de levering van personenalarmering. U kunt gemakkelijk via het Thuisplatform, een website van ViVa! en ZSP+, een aanvraag doen.

Hoe vraag ik pakket A aan via de website?

Om pakket A aan te vragen, dient u een aanvraag in op de website Thuisplatform. U doorloopt de volgende keuzes: kies de categorie persoonsalarmering inclusief woningtoegang en vervolgens kiest u bij alarmering voor vaste alarmering. Na deze stappen kunt u de volgende keuzes naar wens invullen.

Hoe vraag ik pakket B aan via de website?

Pakket B vraagt u aan via de website Thuisplatform. U doorloopt de volgende keuzes in het aanvraagproces: kies de categorie woningtoegang en kies vervolgens bij alarmering voor ik wil een sleutelkluis inclusief alarmopvolging door ViVa! Zorggroep. Na deze stappen kunt u de volgende keuzes naar wens invullen.

Hoe vraag ik pakket C aan via de website?

Wenst u een mobiel alarmapparaat met GPS verbinding? Dan doorloopt u de volgende keuzes bij het indienen van uw aanvraag: kies de categorie persoonsalarmering en vervolgens voor mobiele alarmering. Hierna kunt u het proces vervolgen naar wens.

Kiest u voor een vast alarmapparaat? Maak dan de volgende keuzes: categorie persoonsalarmering, bij alarmering kiest u voor vaste alarmering en bij alarmopvolging kiest u voor opvolging door uw zorgorganisatie.

Hulp nodig?

Heeft u naar aanleiding van deze informatie nog vragen over personenalarmering? De medewerkers van ViVa! Ledenservice helpen u graag verder. 

Op werkdagen kunt u contact opnemen via telefoonnummer 088 - 995 88 22 of per e-mail ledenservice@vivazorggroep.nl.

Voor vragen over de apparatuur, de alarmknop en de facturatie van personenalarmering, kunt u contact opnemen met de leverancier, ZorgServicePunt+, telefoonnummer: 026 - 381 51 74. Ook bij problemen, storingen of het opzeggen van de alarmering dient u bovenstaand telefoonnummer te bellen.

Klant Informatie Centrum

Beschikbaar om te chatten

Start chat