Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Klant Informatie Centrum bestaat 5 jaar!

31-10-2023

Ons Klant Informatie Centrum bestaat vandaag 5 jaar! Het KIC is hét contactpunt van ViVa! Of je nu contact opneemt via sociale media, telefoon, e-mail, Whatsapp of de live-chat, je krijgt direct contact met een medewerker van het KIC. Maar het KIC doet meer dan dat. Ook verzorgen zij de opvolging van Medido meldingen, voeren kwaliteitsgesprekken en hebben ‘zomaar een praatje’ met onze cliënten.

De afgelopen jaren heeft het KIC zich ontwikkeld van 250 naar 650 contactmomenten per dag(!). Naast het volume, zijn de contactmogelijkheden, de openingstijden, het team en hun expertisen uitgebreid. Hoewel telefonie nog steeds het meest gebruikte communicatiemiddel is, zien ze bij het KIC ook dat de nieuwe manieren zoals de live-chat en WhatsApp populair worden. Het doel van het KIC is om goede gesprekken te voeren waarin de cliënt of mantelzorger van A tot Z geholpen wordt. Dat doen ze door de tijd te nemen en voldoende aandacht te besteden aan iedere vraag. Hierin wordt vooral het persoonlijk contact gewaardeerd. Je spreekt altijd met een echte medewerker, daar zijn we trots op! 

Wist je dat...

  • Er jaarlijks 125 000 telefoongesprekken worden gevoerd? Dit komt neer op 351 369 minuten per jaar!
  • Het team bestaat uit 24 personen? Dagelijks werken er 13 mensen om alle vragen te beantwoorden.
  • De afdeling een eigen kennisbank heeft ontwikkelt die de WiKIC heet?
  • Het KIC ook voor ViVa! collega's een belangrijke schakel is?
Contact opnemen met het KIC

Klant Informatie Centrum

Beschikbaar om te chatten

Start chat
Wij gebruiken cookies voor een optimale gebruikservaring. Door gebruik te maken van onze website stemt u hiermee in. Meer weten?